lunes, 7 de abril de 2014

Curses recents

El passat 30 de març vaig participar a la cursa de Gràcia: Els 10 Blaus de Gràcia. És un circuit de 5km en el qual es fan dues voltes, i hi havia la possibilitat de fer només una volta i per tant 5km. És l'opció que vaig escollir.
Així doncs em disposava el diumenge 30 de març a córrer una de les curses que amb més carinyo em prenc ja que és al meu barri. Va ser un diumenge de pluja i causa d'un posterior costipat, però l'ambient que es va viure va valer la pena.
Vaig sortir molt relaxat ja que el primer km era tot de pujada, i vaig marcar un temps de 3'58, fet que complicava fer marca en aquesta cursa, de manera que vaig haver d'augmentar el ritme els següents kms, fent-los en una mitja de 3'35. Finalment vaig arribar amb un temps de 18'36, el mateix en el qual havia passat els 5km l'any anterior que havia fet la cursa de 10km. No vaig voler ni imaginar-me com hagués estat fer una altra volta. En resum, cursa ben recuperada i bones sensacions en els 4km a 3'35.



Després d'una dura setmana d'estudi, vaig participar el diumenge 6 d'abril a la mítica cursa d'El Corte Inglés. Vaig anar-hi sense intenció de fer marca degut a les seves dures pujades en el recorregut, de manera que anava prenent-m'ho com a un rodatge fort i progressiu. Molt bon ambient a la sortida amb companys de l'equip Hospitalet i amb amics com Javier Espino entre altres, que també té un blog molt interessant.
De manera que començava la cursa i sortia el primer km a 3'40, massa ràpid ja que volia sortir a 3'50. Aleshores vaig reduir bastant el ritme i em vaig posar a parlar amb l'Oscar Canales per veure si mantenia ritme amb ell, però anava massa lent i vaig progressar per no enlentir massa, sortint el segon km a 3'58, mitja de ritme de cursa recuperada.
Faltava poc per començar a afrontar les pujades, que me les vaig prendre amb molta calma i fent-les a un ritme mig de 4'20-4'30. Tenia de referència al Javi que era a uns 100-150m per davant meu. A l'arribar a l'estadi Lluís Companys el tenia a 30 metres però per mala sort em va començar a agafar molta fatiga(flato), i per tal de no engegar la cursa vaig disminuir exageradament el ritme de manera que la volta a l'estadi no vaig disfrutar-la del tot però vaig estar-m'hi més estona del que suposava.
Al sortir de l'estadi recuperat ja de la fatiga vaig veure ja al Javi a uns 200m i bastant lluny per agafar-lo abans de meta, però no impossible. De manera que vaig preferir no fer acceleració per pillar-lo ràpid sinó que anar progressant ritme ja que hi havia baixada. A falta de km i mig vaig aconseguir agafar-lo i pensant que ell tindria forces ja que havia baixat bastant el ritme el vaig picar i li vaig donar ànims amb el poc alè que mantenia i vaig apretar una mica el ritme a veure si se'm enganxava, però malauradament no ho va fer ja que després em vaig informar de que havia patit molta fatiga en la baixada, mala sort. Vaig passar els 10km en 40'44, baixant 10min el pas que havia fet l'any passat, on vaig competir per primer cop en aquesta cursa com a corredor. No era comparable el temps ja que l'any anterior vaig sortir molt més enrere.
Només quedaven 766m que vaig aprofitar per disfrutar-los ja que m'havia sortit una bona cursa, i vaig creuar la meta amb un temps de 43'54. Al girar-me per esperar el Javi vaig veure que abans d'ell arribava en Rubén del meu equip que havia sortit sense xip molt més enrere. Dies abans m'havia dit que tenia com a objectiu enganxar-me, però no ho va aconseguir, per sort meva i pels pèls. Just després arribava en Javi bastant cansat i així donava per finalitzada la cursa, retrobant-me amb amics que havien fet molt bones marques com en Pol Gimeno amb 37'50 al pas dels 10km, Gerard Claramunt de l'equip 37'58, Guillem Foucault 37'40, Morad de l'equip 37'30, i impressionant la marca d'en Youssef amb 34'40 al pas dels 10km i quedant 14è de la general, darrere de els corredors d'èlit que van a ritmes estrambòtics. Estic segur que aquest noi farà mal en curses de fons.


Aquí deixo el blog per avui, diumenge vinent 13 d'abril disputaré la cursa de Bombers 2014, amb un dorsal que em deixaran, i a veure si puc fer marca i baixar els 39'36 el màxim, encara que hauré d'intentar colar-me a sortides avançades per poder anar amb gent que vagi al meu ritme.

Salut i kms per a tothom!

No hay comentarios:

Publicar un comentario